Neurologie

Neurologia este ramura medicinii care se ocupă cu diagnosticul afecțiunilor neurologice. Afecțiunile neurologice cuprind: boli ale sistemului nervos central (compus din encefal sau creier și măduva spinării), boli ale sistemului nervos periferic (compus din rădăcini nervoase, plexuri nervoase și nervi periferici).

Tratamentul bolilor neurologice este complex și implică, pe lângă tratamentul medicamentos specific afecțiunii diagnosticate și un tratament igieno-dietetic bazat pe modificarea stilului de viață, ajustarea dietei, psihologia somnului, activitate fizică regulată și eliminarea factorilor de stres.

Principalele afecțiuni neurologice sunt reprezentate de:
Accidentele vasculare cerebrale (AVC) - Epilepsia sau alte boli convulsive - Demența sau boala Alzheimer - Tumorile cerebrale și ale măduvei spinării - Traumatismele craniene - Afecțiuni ale nervilor cranieni sau periferici: neuropatii, polineuropatii, nevralgii - Boli demielinizante: scleroza multiplă, scleroza laterală amiotrofică - Boala Parkinson - Miastenia gravis - Sindromul vertiginos

Neurologia se ocupă și cu diagnosticul și tratamentul:
Complicațiilor neurologice ale Diabetului Zaharat - tratamentul migrenei și al cefaleei cronice - tratamentul tulburărilor de somn

Diagnosticul unei afecțiuni neurologice presupune:

Monitorizarea tratamentului neurologic la intervale stabilite de timp este esențială pentru urmărirea evoluției bolii neurologice și pentru evaluarea eficacității tratamentului adoptat sau a măsurilor generale, igieno-dietetice recomandate.

Servicii neurologice oferite în cadrul CLINICII MERIDIAN sunt:

Examen neurologic complet - Recomandări de tratament pentru afecțiuni neurologice acute sau cronice și urmărirea evoluției pacientului - Rețete medicale și bilete de trimitere pentru CT, RMN sau radiografie

Marti 17-19:00